lørdag 6. september 2008

scrappemesse, ikea og lang henger.... samt litt blod


Joda, her har dagen vært hektisk nok. Startet med å kjøre bort på stempel og scrappemessen i Sandnes tidlig i dag morges. Vi bruker nesten 2 timer bort, så vi startet tidlig nok. Etter en supereffektiv runde på messa (vi snakker om 40 min her) Var jeg klar for Ikea hvor det skulle handles inn 3 expediter i forskjellige størrelser, samt diverse annet dill. Ikea på en lørdag er ikke for pyser. Her praktiseres enveiskjøring og tildels stygge forbikjøringer med altfor overlessede handlekurver. For ikke å snakke om menn med desperate blikk og hylende unger. Når køen for å betale tar nesten like lang tid som å ta hele handlerunden på senteret, settes tålmodigheten til de fleste på en hard prøve. Vi overlevde og kom oss helskinnede ut av Ikea. Alle lemmer i behold, men en god del penger i minus.

Neste utfordring var å komme seg ut fra parkeringsplassen med en 4 meter lang henger på slep. Her må det rygging og finberegning til, men jeg klarer det faktisk til slutt. Tipper den seansen gjorde meg 2 kg lettere jeg, så - ser du etter en effektiv slankekur, ta deg en tur på Ikea med henger en lørdag ettermiddag!

Vi kom oss vel hjem, 11 timer etter avreise. Selvfølgelig måtte jeg begynne å montere med en gang, noe som resulterte i en flatklemt og blødende finger.Moralen er, utsett til i morgen det du ikke må gjøre i dag......

4 kommentarer:

Monica sa...

Bra jobba! He, he, jeg var nemlig innom p-garasjen til Ikea her i dag, men snudde når jeg så antall biler, orker rett og slett ikke tanke på kassekøene. Men jeg var innom tidligere denne uken og kjøpte akkurat den Expedit-hyllen du har bilde av (bare i en annen farge), og den ble også montert med en gang den ankom heimen (men dog ikke av meg...). Ha en fortsatt god helg. Klem

mo9ca sa...

Nehei... var du på messen idag?? JEG OGSÅ!!! *dåne* Må si ifra om sånne ting vettu ;)
Men uansett, høres ut som om du hadde en strålende handletur, både på messe og Ikea! (og som du sier; ikea på lørdager... ikke for pyser)

Ha en super søndag, håper fingeren din blir fort bra igjen!!

*klem*

Trollemor sa...

Monica og mo9ca
Skjønner det er flere enn meg som synes ikea på lørdag er i overkant... hehe

Mo9ca- joda jeg gav beskjed jeg,http://www.minneriket.no/forum/viewtopic.php?f=5&t=10027 inne på minneriket om at jeg skulle på messen, men responsen var skuffende lav.. hulk hulk, neida. Jeg fikk faktisk hilst på både majamor og xtine. Kjempekoselig. Satser på at jeg treffer deg under papirfesten? Har booket meg inn hos Oddbjørg den helgen og GLEDER meg.

MOnica- ser jeg deg på papirfesten? Hadde vært kjempekoselig!!!

Christine sa...

heihei :D kjempekoselig å hilse på deg i går :D

skikkelig effektiv du var på shoppingen altså, jeg er helt imponert :D